Contactcenter medewerker

reactie(s)
Je voert een groot deel van de dag telefoongesprekken met klanten. Jij belt naar klanten of zij bellen jou. Je probeert producten en diensten te verkopen of je geef informatie aan mensen. Je houdt je bezig met klantenservice, verkoop en met het opslaan van informatie in de computer.

Wat doe je?

Als contactcenter medewerker voer je een groot deel van de dag telefoongesprekken met klanten. Jij belt naar klanten of zij bellen jou. Als je voor een bedrijf of een goed doel werkt, probeer je aan mensen producten te verkopen. Als je voor een andere organisatie werkt, geef je bijvoorbeeld informatie aan mensen. Of je probeert juist informatie van mensen te krijgen door ze vragen te stellen.

Wat moet je kunnen?

Je doet veel dingen tegelijk. Tijdens het bellen, zet je alle informatie die je krijgt in de computer. Je luistert goed naar de klant en je speelt meteen in op wat hij zegt. Soms stuur je na het gesprek nog een e-mail. Je houdt je bezig met klantenservice, verkoop en opslaan van informatie.

Waar werk je?

Je werkt op een helpdesk.

Deze opleiding heb je nodig

Voor dit beroep is er een opleiding op Niveau 3. Hoe zit het met niveaus in het mbo?

Dit beroep valt in het domein

Economie en administratie

Dit is iets met:


Beroep delen

Beroep bewaren