Serviceadviseur Mobiliteitsbranche

reactie(s)
Serviceadviseur Mobiliteitsbranche

Wat doe je?

Als serviceadviseur mobiliteitsbranche ben je het visitekaartje van het bedrijf waar je werkt. Wat doe je? Als een klant binnenkomt, komt hij jou tegen bij de receptie. Je vraagt wat er met de (bedrijfs)auto aan de hand is en maakt de werkorder voor de technici. Ook maak je de factuur voor de klant. Door deze functie ben je de schakel tussen de technici in de werkplaats en de klant aan de balie. En tussen de technici en de verkoopafdeling, want ook vanuit die afdeling komen er aanvragen voor de werkplaats (bijvoorbeeld het opknappen van inruilauto’s). Wat moet je kunnen? Natuurlijk moet je met klanten en collega’s om kunnen gaan. Maar je moet ook autotechnische kennis hebben, anders kun je de vragen en klachten van klanten niet goed oplossen. En je moet goed kunnen plannen, want jij bent samen met de Werkplaatsmanager verantwoordelijk voor de werkplaatsplanning.

Deze opleiding heb je nodig

Voor dit beroep is er een opleiding op Niveau 3. Hoe zit het met niveaus in het mbo?

Dit beroep valt in het domein

Mobiliteit en voertuigen

Dit is iets met:

Beroep delen

Beroep bewaren